середа, 10 грудня 2014 р.


Право 10 клас

Тема: Правопорядок і правопорушення

Мета: Розкрити зміст понять правопорядок і правопорушення. Учні повинні розрізняти та порівнювати види правопорушень. Активізація пізнавальної діяльності через застосування групових форм роботи. Формування предметної та практичної компетентностей шляхом вирішення юридичних задач та проблемних питань. Формування правосвідомості.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник

Поняття: дисципліна, правопорядок, законність, правосвідомість, правопорушення, проступок, злочин, люстрація.

Хід уроку

Організація навчальної діяльності  2 хв.

І  етап - Актуалізація опорних знань по темі « Правовідносини» у формі юридичного диктанту під назвою « Кімнати права» 10 хв.
Перша кімната – вкажіть зміст правовідносин:
а) Юрко та Іван домовилися про купівлю ноутбука
б) Юрко та Іван домовилися про купівлю ноутбука і зареєстрували угоду у нотаріуса.
в) Юрко та Іван пішли у магазин і купили ноутбук.
Друга кімната – теж зміст правовідносин, де потрібно вказати фактичний та юридичний зміст правовідносин:
а)На інтернет – аукціоні « Аукро» ви зробили ставки на 4 лотах( взуття, косметика, телевізор та срібна монета)
б) з чотирьох можливих ви виграли аукціон «срібна монета»
Третя кімната «Юридичні факти» - вкажіть прості та складні юридичні факти:
а) купівля жетона в метро
б) отримання громадянства
в)купівля хліба у магазині
г)працевлаштування в юридичну фірму
Четверта кімната « Юридичні акти і проступки». Вкажіть де акт, а де проступок:
а) суддя оголосив вирок, б) при слуханні справи суддя не взяв до уваги важливий речовий доказ, в) контролери затримали безбілетного пасажира
г)учень прийшов у школу, але не був на першому уроці


П’ята кімната «Вкажіть юридичну дію та подію»
а) в результаті зливи розмило частину дороги
б) Іванов їхав на підпитку по мокрій дорозі і в’їхав у паркан
в) під час блискавки, щоб уникнути зіткнення з падаючим деревом, Іванов виїхав на зустрічну смугу і створив аварійну ситуацію
г)учні в школі із портфеля витягли не свої речі
Шоста кімната «Вкажіть правомірні та неправомірні дії»
Слюсар Петренко зайшов у кафе. В результаті він запізнився на роботу на 2 години і був в нетверезому стані. Адміністрація заводу в той же день звільнила Петренка.

ІІ етап – Нова тема за планом:  2 хв.
1.Поняття дисципліни та правопорядку
2.Поняття законності
3.Складові правосвідомості
4.Поняття та склад правопорушень
5. Види правопорушень

Мотивація навчальної діяльності  2 хв.

Проблемне питання «Яким чином законність та правосвідомість впливають на рівень правопорушень?».

ІІІ етап – Організація навчальної діяльності
Клас ділиться на 5 груп. Кожна група отримує завдання     2 хв.

Робота з підручником

ІV етап - Групова робота - « Метод Прес» або « Коло думок»   10 хв.
Опорні питання

І група
1.Що таке дисципліна?
2. За допомогою чого встановлюється дисципліна
3. Які види дисципліни ви знаєте?

ІІ група
1.Що таке правопорядок?
2.Доберіть синонім до слова правопорядок
3.Що вимагає та передбачає правопорядок?

ІІІ група
1.Що таке законність?
2.Які бувають гарантії законності
3. За допомогою яких заходів можна гарантувати законність?

ІV група
1.Що таке правосвідомість?
2.З яких структурних елементів складається правосвідомість?
3.Який важливий елемент правової держави формує правосвідомість?

V група
1.Що таке правопорушення?
2.Назвіть ознаки правопорушення
3. Яка різниця між злочином і проступком?

V етап – Рефлексія Розвязування задач  10 хв.

Задача для І групи
1.Працівник банку Жанна під час оформлення кредиту громадянину Івкіну заволоділа 120 тисячами гривень останнього. Яку дисципліну порушила Жанна?



Задача для ІІ групи
Василенко запізнився без поважних причин на роботу. Протягом робочого дня заважав своїм колегам виконувати необхідну роботу,мотивуючи це тим, що у нього сьогодні відгул. Начальник Василенка на такі дії свого підлеглого не звернув уваги. Чи було тут порушено правопорядок?

Задача для ІІІ групи
Молоді люди поцупили із будинку Яременка телевізор. Власник звернувся до міліції з відповідною заявою. Черговий міліціонер заяву Яременка не зафіксував. Які гарантії законності були порушені?

Завдання для ІV групи
Молодий чоловік стояв біля зупинки і читав оголошення де було написано про заборону паління на зупинці та в інших громадських місцях. Потім повернувся до людей і демонстративно запалив. Що ви скажете про рівень правосвідомості цієї молодої людини.

Завдання для V групи
Петренко, не маючи прав, керував машиною. Створивши аварійну ситуацію в результаті ДТП, пошкодив новий «Мерседес». До якої відповідальності притягнуть Петренка?

Закріплення   5 хв.
Метод «Мозковий штурм»
Як залежить правосвідомість від дисципліни і законності?
Чи гарантує люстрація дотримання законності?
Підсумки уроку та виставлення оцінок    2 хв.

Домашнє завдання параграф 12 Письмова відповідь на проблемне питання уроку.

1 коментар:

  1. конспекти на вибір для колег. Хочу почути, якщо можна, Ваші коментарі. Дякую

    ВідповістиВидалити