понеділок, 13 квітня 2020 р.

Нові завдання з української мови  та літератури (для 8 класу) та основ здоров'я - 5-9 класи


Завдання ( 06.04-17.04.20)
8 клас українська мова
1.     Опрацювати параграфи. Відокремлені  обставини.
2.      Складання допису дискусійного характеру до блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням відокремлених обставин
8 клас українська література
1.     Читати біографію Володимира Дрозда.
2.     Прочитати оповідання «Білий кінь Шептало».
Основи здоровя
 5 клас
1.     Повторити параграф « Соціальна небезпека інфекційних захворювань».
2.     Опрацювати параграф «Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж».
3.     Опрацювати параграф « Особливості  гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі»
6 клас
1.Повт. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насильству в підлітковому середовищі.
2.Опрацювати параграф «Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека під час користування засобами побутової хімії».
3. Скласти памятку безпечного користування газовими та електроприладами.
8 клас
1.Повт. «Атмосферні забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я».
2.Опрацювати параграф «Правова відповідальність і закони України. Права, обов язки і правова відповідальність неповнолітніх»
9 клас
1.Повторити п. « Протидія стигмі і дискримінація осіб за будь-якою ознакою».  
2.Опрацювати параграф « Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров я. Профілактика вроджених вад.
3. Опрацювати параграф «Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців і дівчат. Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.»


Додаток 8 клас укр мова
Відомості про практичне застосування теоретичного матеріалу
 Щоб відчути себе справжнім журналістом і мати можливість публічно висловлювати свою громадянську позицію, сьогодні абсолютно не обов'язково бути професіональним співробітником якоїсь газети чи надсилати листи до редакції з проханням надрукувати ваші міркування на шпальтах їхньої газети. Достатньо просто завести блог в Інтернеті. Ви навчитеся висловлювати свою громадянську позицію щодо проблемних питань, довкола яких ведуться дискусії і суперечки. Ви навчитеся не просто з гідністю виражати власне ставлення, а робити це образно й переконливо, адже з попередніх занять ви вже знаєте, як максимально ефективно використати виражальні можливості відокремлених членів речення.
Теоретичний матеріал заняття з теми Блог як жанр журналістики
 Блог (англ. blog, від web log — «мережевий журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються.
Блог заводять собі різні люди з різних причин: одні ведуть його як щоденник поточних справ, заносячи туди всі події, що відбуваються з ними; інші виносять якісь проблеми особистого, часом інтимного характеру: про стосунки в сім'ї, виховання дітей, здоров'я тощо; хтось на сторінках свого блогу друкує власні творчі доробки – справжні літературні шедеври: вірші, оповідання, новели чи фейлетони.
Проте саме зараз нам цікавий блог як окремий особливий жанр журналістики, що з кожним днем набуває все більшої популярності як серед відомих ЗМІ, так і серед простих громадян, що вважають (і часом не без підстав) себе вільними журналістами.
Сьогодні така форма вираження особистої громадянської позиції має визначну роль у творенні інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми.
Вам уже цікаво створити власний блог і розмістити на ньому свій допис? Тоді вперед! Адже й проблему цікаву й актуальну, з приводу якої будемо висловлюватися, маємо.
 Що таке допис дискусійного характеру?
ДОПИС- у, чол. Стаття, повідомлення про що-небудь, написані для газети, журналу і т. ін. кореспондентом або читачем.
Дискусія  , ї, жін. Широке публічне обговорення якого-небудь спірного питання.
Допис дискусійного характеру – це публіцистична стаття, у якій чітко висловлюється позиція автора щодо актуальної певному колу читачів проблеми.
Особливості допису:
·        в основі – актуальна проблема, яка не має однозначного вирішення;
·         наведені різні, протилежні точки зору на зазначену проблему;
·         чітко висловлюється позиція автора ;
·         наведені переконливі аргументи, або особисті авторські, або процитовані з вагомих авторитетних джерел;
·         приклади з суспільного життя, зокрема статистика – цифри, факти;
·         висновок;
·         лаконічність, стислість;
·         емоційність образність.
 Як створити допис дискусійного характеру?
1. Проблема вам уже запропонована: "Чи переможе книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет".
2. Вивчаємо це питання за допомогою різноманітних джерел, наприклад Інтернет-ресурсів та соціального дослідження. Щодо Інтернет-ресурсів, вивчаємо інформацію, що отримали за допомогою пошукового рядка; тезисно конспектуємо з вказівкою на джерело, акцентуючи увагу на таких моментах: так/ні – чому. Систематизуємо отримане за різними точками зору разом з аргументами на доказ цих думок. Бажано чітко окреслити протилежні позиції, а схожі чи близькі за змістом просто узагальнити. Щодо соціального дослідження – пропонуємо дати відповідь на це питання людям різних вікових категорій (родичам, сусідам, учителям, школярам з різних класів, друзям у соціальних мережах тощо). Узагальнюємо і систематизуємо відповіді саме за віковою шкалою.
3. Осмислюємо отримані результати й остаточно визначаємося з особистою позицією.
 4. Створюємо допис за структурою висловлення-роздуму (див. Додаток попередній), у вступі наводимо різні точки зору з відповідною аргументацією.
 5. Виділяємо речення з відокремленими обставинами й осмислюємо їх роль у висловленні як виражального засобу.
ВАЖЛИВО! Ваш допис має бути стислим, лаконічним, образним та емоційним. Для цього ви маєте використати різноманітні мовно-стилістичні та художні засоби, а саме: оціночні слова, зменшувально-пестливу чи збільшувальнозгрубілу лексику, епітети, метафори, порівняння, літоти, гіперболи тощо. Ефективними можуть бути риторичні звертання чи запитання, окличні чи незавершені речення.
ВАЖЛИВО! Автори творів публіцистичних жанрів борються за читацьку аудиторію, а це означає, що ваш допис повинен бути цікавим, оригінальним та інформаційно змістовним. Читачі обирають допис для більш глибокого ознайомлення з ним за заголовками. Доберіть до своєї статті заголовок, який би неначе кричав: "Прочитай мене".


Немає коментарів:

Дописати коментар