Завдання (
06.04-17.04.20)
8
клас українська
мова
1.
Опрацювати
параграфи. Відокремлені обставини.
2.
Складання допису дискусійного характеру до
блога «Чи переможе книжку комп’ютер, а бібліотеку — Інтернет?» з використанням
відокремлених обставин
8 клас українська література
1.
Читати
біографію Володимира Дрозда.
2.
Прочитати
оповідання «Білий кінь Шептало».
Основи здоров’я
5 клас
1.
Повторити
параграф « Соціальна небезпека інфекційних захворювань».
2.
Опрацювати
параграф «Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих
пожеж».
3.
Опрацювати
параграф « Особливості гасіння
електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі»
6 клас
1.Повт. Підліткові
компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії
агресії та насильству в підлітковому середовищі.
2.Опрацювати параграф
«Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном,
тепловими мережами. Безпека під час користування засобами побутової хімії».
3. Скласти пам’ятку безпечного користування газовими та електроприладами.
8 клас
1.Повт. «Атмосферні
забруднення та їх вплив на здоров’я. Вплив транспорту на навколишнє середовище
та здоров’я. Вплив забруднення ґрунтів на здоров’я».
2.Опрацювати
параграф «Правова відповідальність і закони України. Права, обов ’язки і правова відповідальність неповнолітніх»
9 клас
1.Повторити п. «
Протидія стигмі і дискримінація осіб за будь-якою ознакою».
2.Опрацювати
параграф « Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров ’я. Профілактика вроджених вад.
3. Опрацювати
параграф «Значення регулярних профілактичних оглядів для хлопців і дівчат.
Профілактика та раннє виявлення онкологічних захворювань молочної залози.
Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.»
Додаток 8 клас укр
мова
Відомості про практичне застосування
теоретичного матеріалу
Щоб відчути себе справжнім журналістом і мати
можливість публічно висловлювати свою громадянську позицію, сьогодні абсолютно
не обов'язково бути професіональним співробітником якоїсь газети чи надсилати
листи до редакції з проханням надрукувати ваші міркування на шпальтах їхньої
газети. Достатньо просто завести блог в Інтернеті. Ви навчитеся висловлювати свою громадянську позицію щодо проблемних
питань, довкола яких ведуться дискусії і суперечки. Ви навчитеся не просто з
гідністю виражати власне ставлення, а робити це образно й переконливо, адже з
попередніх занять ви вже знаєте, як максимально ефективно використати
виражальні можливості відокремлених членів речення.
Теоретичний матеріал заняття з теми Блог
як жанр журналістики
Блог (англ. blog, від web log — «мережевий
журнал чи щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи, зображення чи мультимедіа, що
регулярно додаються.
Блог заводять собі різні
люди з різних причин: одні ведуть його як щоденник поточних справ, заносячи
туди всі події, що відбуваються з ними; інші виносять якісь проблеми
особистого, часом інтимного характеру: про стосунки в сім'ї, виховання дітей,
здоров'я тощо; хтось на сторінках свого блогу друкує власні творчі доробки –
справжні літературні шедеври: вірші, оповідання, новели чи фейлетони.
Проте саме зараз нам
цікавий блог як окремий особливий жанр журналістики, що з кожним днем набуває
все більшої популярності як серед відомих ЗМІ, так і серед простих громадян, що
вважають (і часом не без підстав) себе вільними журналістами.
Сьогодні така форма
вираження особистої громадянської позиції має визначну роль у творенні
інформаційного суспільства, реалізації свободи слова, боротьбі за права людини
у світі, та й просто у комунікації та обговоренні будь-яких ідей поміж людьми.
Вам уже цікаво створити
власний блог і розмістити на ньому свій допис? Тоді вперед! Адже й проблему
цікаву й актуальну, з приводу якої будемо висловлюватися, маємо.
Що таке допис дискусійного характеру?
ДОПИС-
у, чол. Стаття, повідомлення про
що-небудь, написані для газети, журналу і т. ін. кореспондентом або читачем.
Дискусія , ї, жін. Широке публічне обговорення якого-небудь спірного питання.
Допис
дискусійного характеру – це
публіцистична стаття, у якій чітко висловлюється позиція автора щодо актуальної
певному колу читачів проблеми.
Особливості
допису:
·
в основі –
актуальна проблема, яка не має однозначного вирішення;
·
наведені різні, протилежні точки зору на
зазначену проблему;
·
чітко висловлюється позиція автора ;
·
наведені переконливі аргументи, або особисті
авторські, або процитовані з вагомих авторитетних джерел;
·
приклади з суспільного життя, зокрема
статистика – цифри, факти;
·
висновок;
·
лаконічність, стислість;
·
емоційність образність.
Як створити допис дискусійного
характеру?
1. Проблема вам уже запропонована: "Чи переможе
книжку комп'ютер, а бібліотеку – Інтернет".
2. Вивчаємо це питання за
допомогою різноманітних джерел, наприклад Інтернет-ресурсів та соціального
дослідження. Щодо Інтернет-ресурсів, вивчаємо інформацію, що отримали за
допомогою пошукового рядка; тезисно конспектуємо з вказівкою на джерело,
акцентуючи увагу на таких моментах: так/ні – чому. Систематизуємо отримане за
різними точками зору разом з аргументами на доказ цих думок. Бажано чітко
окреслити протилежні позиції, а схожі чи близькі за змістом просто узагальнити.
Щодо соціального дослідження – пропонуємо дати відповідь на це питання людям
різних вікових категорій (родичам, сусідам, учителям, школярам з різних класів,
друзям у соціальних мережах тощо). Узагальнюємо і систематизуємо відповіді саме
за віковою шкалою.
3. Осмислюємо отримані
результати й остаточно визначаємося з особистою позицією.
4. Створюємо допис за структурою
висловлення-роздуму (див. Додаток попередній), у вступі наводимо різні точки зору з відповідною аргументацією.
5. Виділяємо речення з відокремленими
обставинами й осмислюємо їх роль у висловленні як виражального засобу.
ВАЖЛИВО! Ваш допис має бути стислим, лаконічним, образним та
емоційним. Для цього ви маєте використати різноманітні мовно-стилістичні та
художні засоби, а саме: оціночні слова, зменшувально-пестливу чи
збільшувальнозгрубілу лексику, епітети, метафори, порівняння, літоти, гіперболи
тощо. Ефективними можуть бути риторичні звертання чи запитання, окличні чи
незавершені речення.
ВАЖЛИВО! Автори творів публіцистичних жанрів борються за
читацьку аудиторію, а це означає, що ваш допис повинен бути цікавим,
оригінальним та інформаційно змістовним. Читачі обирають допис для більш
глибокого ознайомлення з ним за заголовками. Доберіть до своєї статті
заголовок, який би неначе кричав: "Прочитай мене".
Немає коментарів:
Дописати коментар