субота, 19 грудня 2015 р.

Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»


Навчання повинно формувати у школярів здатність мислити, співставляти та аналізувати історичні факти та події,захищати власну точку зору,критично мислити,використовуючи при цьому різні джерела інформації. В реальності на даний момент у викладанні історії виникли такі проблеми: 1.Великий обсяг матеріалу 2.Перевантаження учнів інформацією 3.Втрата інтересу до вивчення історії. Вирішення третьої, найважливішої проблеми з вивчення історії, можливе за допомогою активізації пізнавальної діяльності через вивчення історії рідного краю у позашкільній діяльності,тобто через діяльність історично-краєзнавчих гуртків. Гурток «Музейна справа», яким я керую, діє з 2012 року. В процесі діяльності гуртка учні зможуть власною пізнавальною і творчою діяльністю створювати матеріальні, духовні цінності з історії селища Варва і нашої школи зокрема. Виховання інтересу до історії  Варвинщини, через збір, оформлення та експонування зібраних матеріалів формує в учнів почуття відповідальності, гордості за результати своєї праці. Ці чинники є найважливішими для формування в учнів пізнавальних та творчих компетентностей. Для вирішення цієї проблеми я застосовую такі методи роботи – пояснювально-ілюстративний,наочний та практичний методи. Для кращої ефективності занять гуртка я застосовую такі види практичних занять - пошуково-дослідницька робота,робота з історичними джерелами,створення музейних експозицій, підготовка та проведення екскурсій, підготовка та представлення проектів у вигляді конкурсних робіт та презентацій. Протягом трьох років діяльності гуртка учні провели 18 екскурсій в «Музеї освіти» та «Народознавчій світлиці» для учнів та гостей школи,створили 8 експозицій – «Про нас писали», «Туристичний клуб Бригантина», «Крок у безсмертя», «Історичні імена на карті Варви», «Економічний та культурний розвиток Варви», «Кондратець Іван Якович», «Йому було 29».Остання експозиція розповідає про випускника нашої школи – Носенка В’ячеслава,який загинув у зоні АТО у грудні 2014 року. Більшість проектів гуртківців були представлені у вигляді презентацій та трьох конкурсних робіт – «Варва у 1941-1943 роках» і «Друга світова війна 1939 – 1945 років у спогадах ветеранів – варвинчан», «Славетні імена Варвинщини». Були створені проекти – «Історичні імена на карті Варви», «Гурток «Музейна справа», «Історія паперових грошей України 1917-1920 роки», «Україна – мужності країна». У 2014/2015 навчальному році створені такі проекти: «Топоніми Варви», «Етимологія прізвищ Варви», «Славетні імена Варвинщини», «Варвинчани – учасники Другої світової війни 1939 -1945 років». Серед нетрадиційних форм занять я застосовую екскурсії у віршованій формі із застосуванням презентацій  - «Два роки проходим життєві уроки – ми творим історії впевнені кроки», «Українська світлиця – духовності криниця», «Походження прізвищ Варви» та одноденні екскурсії з метою вивчення місцевості. На початку ХХ століття відомий український педагог Ничипір Григоріїв у своїй книзі «Навчання дітей рідної історії» писав: «Історію потрібно викладати так,щоб дитина з самого початку і до кінця курсу знала, що вона вчить про своїх дідів,батьків, про свій рід,що лишили слід у її сучаснім житті. І тільки тоді приступати до вивчення історії України». Пріоритетним у вивченні історії має бути краєзнавство. І тоді нам усім не потрібно буде шукати чи відроджувати національну ідею, поділяти українців на бандерівців та сепаратистів і соромиться власної історії.

Немає коментарів:

Дописати коментар