Автопортрет учасника «Я – педагог і особистість»
|
Навчання повинно формувати
у школярів здатність мислити, співставляти та аналізувати історичні факти та
події,захищати власну точку зору,критично мислити,використовуючи при цьому
різні джерела інформації. В реальності на даний момент у викладанні історії
виникли такі проблеми: 1.Великий обсяг матеріалу 2.Перевантаження учнів
інформацією 3.Втрата інтересу до вивчення історії. Вирішення третьої,
найважливішої проблеми з вивчення історії, можливе за допомогою активізації
пізнавальної діяльності через вивчення історії рідного краю у позашкільній
діяльності,тобто через діяльність історично-краєзнавчих гуртків. Гурток
«Музейна справа», яким я керую, діє з 2012 року. В процесі діяльності гуртка учні зможуть власною пізнавальною і
творчою діяльністю створювати матеріальні, духовні цінності з історії селища
Варва і нашої школи зокрема. Виховання інтересу до історії Варвинщини, через збір, оформлення та
експонування зібраних матеріалів формує в учнів почуття відповідальності,
гордості за результати своєї праці. Ці чинники є найважливішими для формування
в учнів пізнавальних та творчих компетентностей. Для вирішення цієї проблеми
я застосовую такі методи роботи – пояснювально-ілюстративний,наочний та
практичний методи. Для кращої ефективності занять гуртка я застосовую такі
види практичних занять - пошуково-дослідницька робота,робота з історичними
джерелами,створення музейних експозицій, підготовка та проведення екскурсій,
підготовка та представлення проектів у вигляді конкурсних робіт та
презентацій. Протягом трьох років діяльності гуртка учні провели 18 екскурсій
в «Музеї освіти» та «Народознавчій світлиці» для учнів та гостей
школи,створили 8 експозицій – «Про нас писали», «Туристичний клуб
Бригантина», «Крок у безсмертя», «Історичні імена на карті Варви»,
«Економічний та культурний розвиток Варви», «Кондратець Іван Якович», «Йому
було 29».Остання експозиція розповідає про випускника нашої школи – Носенка
В’ячеслава,який загинув у зоні АТО у грудні 2014 року. Більшість проектів
гуртківців були представлені у вигляді презентацій та трьох конкурсних робіт
– «Варва у 1941-1943 роках» і «Друга світова війна 1939 – 1945 років у
спогадах ветеранів – варвинчан», «Славетні імена Варвинщини». Були створені
проекти – «Історичні імена на карті Варви», «Гурток «Музейна справа»,
«Історія паперових грошей України 1917-1920 роки», «Україна – мужності
країна». У 2014/2015 навчальному році створені такі проекти: «Топоніми
Варви», «Етимологія прізвищ Варви», «Славетні імена Варвинщини», «Варвинчани
– учасники Другої світової війни 1939 -1945 років». Серед нетрадиційних форм
занять я застосовую екскурсії у віршованій формі із застосуванням
презентацій - «Два роки проходим
життєві уроки – ми творим історії впевнені кроки», «Українська світлиця –
духовності криниця», «Походження прізвищ Варви» та одноденні екскурсії з
метою вивчення місцевості. На початку ХХ століття відомий український педагог
Ничипір Григоріїв у своїй книзі «Навчання дітей рідної історії» писав:
«Історію потрібно викладати так,щоб дитина з самого початку і до кінця курсу
знала, що вона вчить про своїх дідів,батьків, про свій рід,що лишили слід у її
сучаснім житті. І тільки тоді приступати до вивчення історії України».
Пріоритетним у вивченні історії має бути краєзнавство. І тоді нам усім не
потрібно буде шукати чи відроджувати національну ідею, поділяти українців на
бандерівців та сепаратистів і соромиться власної історії.
|
субота, 19 грудня 2015 р.
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар